Ett nytt recept: Kyckling Bråttom.

Här har jag, av misstag, skapade en maträtt för mig själv.
från sitt namn, kyckling bråttom, kan du säga att denna maträtt gjordes bråttom eftersom jag var så hungrig.


Du kan tjäna denna maträtt med varmt ris, företrädesvis Jasmine ris.



Ingredienser:
500g kycklingfile, skär dem i stora kuber (Jag använde hela stycket. Jag var för lat och för hungrig för att skära det.)

1dl creme fraiche
vitlökpulver
salt
svart och vit pepper
körsbärstomater
skivad zucchini
riven ost 
mjölk

Jag använde en lasagne skålen för denna maträtt eftersom 500g av kyckling file är inte så stor.
Sätt ugnen på 200 deg celsius.

Instruktioner:

Tina fryst kyckling filen i 2 minuter på varje sida i mikrovågsugnen.

I en skål, blanda creme fraiche, peppar, och krydda med salt.

Placera kycklingen i lasagne skålen och marinera den med vitlökspulver på båda sidor.

Strö lite riven ost runt kycklingen.

Häll i creme fraiche blandning av kyckling. Arrangera tomaterna och skivade zucchini i skålen.

Strö mer riven ost ovanpå kycklingen och häll lite mjölk bara för att täcka skålen. Inte för mycket men!

Sätt den i ugnen och grädda den i ca 20 till 40 minuter.
 


Servera med varmt Jasmine ris. Mmm..mums!

Lycka till!
  

Comments

Popular Posts